lördag, februari 24, 2007


En liten presentation kanske...

I en etta i Västerås bodde jag ensam, och längtade efter lite kattsällskap. Cornish rex är en ras som länge intresserat mig, dels för att de är så SATANS snygga, och dels för deras temperament. Aktiva, sociala och intelligenta.

Efter att ha sett världens gulligast lilla "svarting" på blocket åkte jag till Uppsala för att titta på honom. Det slutade med att jag åkte ner till ICA och plockade ut pengar till handpenningen och tingade den lilla grisen. (kan man göra annat när en sån liten läcker bakelse kryper upp i knät och somnar på en?)
I början av maj 2006 flyttade han in, Lakriskattens Arraksboll. Hemma fick han heta Lotus.Mycket kelig kisse det där. Gosigare kille går inte att hitta! Mammas lilla gullegris blev han direkt.
Inte fick jag vara ifred många stunder, och var jag borta blev han väldigt ledsen. Det var bara att inse att det inte gick att ha honom som ensamkatt, och jakten efter en till kisse började.

Trillade så in på http://rexdandy.se/ och fick syn på att de hade en kull med riktigt fina ungar till salu.
Efter ännu ett besök i Uppsala hade jag blivit med katt nr 2. En liten "rödis". Rex Dandy Tygra the Arhitect. Hemma fick han gå som "Lilleman" ganska länge, men sen fick han namnet Mysli. Snygg pojke det där! Jättegosig även han, men med väldigt mycket spring i benen! Där går det i 120, eller är tvärnit i knät på matte.

Jenny och Joel från Rex Dandy fick mig även att våga ta klivet in i utställningsvärlden.
I november var hela kullen samlad i Stockholm för utställnig. Fina resultat blev det rakt igenom.
Både Mysli och Lotus fick en Ex1, och Lotus blev dessutom nominerad. (dock helt utan röster i panelen, men kul ändå!)

Nästa utställning blev även den i Stockholm i december. Samma där. Två Ex1:or. Ingen nominering denna gången, men nöjda var vi ändå.

Inga kommentarer: